禪
Mahāyāna
Θέλει πολλά κιλά αρχιδια....ας το πω αλλιώς, θέλει να φας πολλές κλωτσιές στ'αρχιδια για να αρχίσεις να αντιλαμβάνεσαι την προσπάθεια που απαιτεί η μύηση στον κόσμο αυτών που παλεύουν για την αυτοϋπερβαση τους.....
Ας το πάρουμε από το τέλος. Πού είναι ταυτόχρονα και η αρχή. Όχι του τέλους. Αλλά η αρχή της αρχής. Και εν αρχή είναι η υπέρβαση. Λατινιστί Trans. Transcedence αγγλιστί, Transzendenz γερμανιστί.
Ένα state of mind, ένας στόχος, μια εντελέχεια. .....a spiritual or religious state, or a condition of moving beyond physical needs and realities........ Λέει στο ίντερνετ, ξέχασα ποια πηγή, κάπου, τέλος πάντων.
Πνευματικός ή θρησκευτικός στόχος, γεγονός είναι ένα: οι Ασιάτες από τον Ασόκα και πέρα, σε ιστορικό αλλά και γεωγραφικό πλαίσιο, το έχουν σχηματίσει πιο καλά απ'όλους στο μυαλό τους. Βουδιστές θες να τους πεις, Ινδουιστές θες να τους πεις, κομμάτι του Τζαϊνισμού και οπαδός του Μαχαβιρασβανι είσαι, πάλι στο Ντάρμα στοχεύεις. Εκεί βλέπεις. Να κόψεις τους κύκλους, τα Σαμσάρα, όχι μόνο τους δικούς , αλλά κυρίως των άλλων ανθρώπων. Να γίνεις ένας Bodhisattva, έμπνευση και φάρος.
Όπλο σου; Το Ζεν. Κάποιος είτε Πέρσης είτε Ινδός Ευγενής πηγαίνοντας στην Κίνα εμπνεύστηκε τον Τρόπο. Το Ζεν περιλαμβάνει αυστηρή πειθαρχία και αυτοέλεγχο, διαλογισμό και κατανόηση της φύσης του νου και των πραγμάτων. Η φύση. Ο νους της φύσης και η Φύση του νου. Και της ερμηνείας των πραγμάτων και γεγονότων γύρω κι εντός μας. Στο Ζεν, έτσι λέει ο Καϊτέν Νουκαρίγια, (γεννηθείς το 1867) δε δίνει σημασία κανείς στην απλή γνώση μέσω των γραφών, γιατί "...οι λέξεις δεν μπορούν να εκφράσουν επαρκώς τη θρησκευτική αλήθεια, όπως αυτή βιώνεται με το πνεύμα..." (Βικιπαίδεια).
Ο,τι είναι γραμμένο, τα Γραπτά που λέμε, τα Ιερά κείμενα κατά τους χριστιανούς πιστούς, οι ιερές Ζεν γραφές είναι απλά άχρηστο χαρτί. Ο,τι έχει σημασία είναι η επικοινωνία με το Δάσκαλο. Ο μέντορας στους Σαμουράι είχε ιδιαίτερη σημασία. Αυτός θα σου δείξει την ευγενή οκταπλή ατραπό.
Πχ. Bassui Tokushō . Από τους πρώτους Ζεν Δασκάλους. Πέθανε σε στάση λωτού το 1387 (κατά περιγραφές), στο επίγραμμα έγραφε τη Θέση του Mu: (無. Mu. Το τίποτα. Το Δεν, το χωρίς.)
Βουνό και ποτάμι, Γρασίδι και Δέντρο, φανερώνουν στον ίδιο βαθμό το Τίποτα.
Kenshō. H αναζήτηση του εσωτερικού/ βαθύτερου/ πραγματικού Εγώ. Πώς; Με το Zazen. Ο καθιστικός τρόπος διαλογισμού.
Και φυσικά το Satori. Η φώτιση. Η επιφοίτηση. Το άνοιγμα των ματιών.
Εκεί είμαστε . Όχι όλοι. Αλλά εκεί θα είμαστε.
Τρομάζει κανείς, διαβάζοντας τα; Λέει, "μπα, χαζεψε αυτός!" . Ας είναι . Sei es.
Ο καθείς κι ο κύκλος του. Ο καθείς και οι συνάψεις του. Δεν ανοίγουν όλες, στον ίδιο χρόνο και στον ίδιο άνθρωπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου