ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ

Ο ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ







Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

Ε ρε ξύλο που θέλουμε !!



Ήρθε ο χειμώνας (που λέει ο λόγος) και ο κοσμάκης τα 'χει χάσει. Και παλτουδιά καινούρια τρέχει ν' αγοράσει.


Και ξύλα, κάμποσα ξύλα. Κανα δυό τόνους. Μισά βελανίδι, μισά λεύκα. Στοίβαγμα και αναμονή σαν τα πρόβατα πριν το Πάσχα.


Ξύλο. Καυσόξυλο.

Τώρα μου 'ρθε στο μυαλό εκείνη η φοβερή άρια (από τις αγαπημένες του πατέρα μου), που πριν από χρόνια απέδωσε σε κάποια απ'τις γνωστές Όπερες, ο γνωστός τενόρος Τάσος Μπουγάς. Νομίζω το λιμπρέτο ήταν του Τάκη Μουσαφίρη και αν δε με απατά η μνήμη μου, το δεύτερο μέρος, το μενουέτο, είχε τίτλο: "Εσένα σου χρειάζονται σαράντα βαγόνια ξύλο". Βέβαια, τρομερή επιτυχία.

Ξύλο λοιπόν. Πολύ ξύλο. Ξύλο με τη βέργα, με σανίδα, με ρόπαλο του μπέιζ-μπολ. Να φας κούτσουρο στο κεφάλι, να μείνεις στον τόπο.

Με το τσεκούρι όμως είμαι καλός. Να ανησυχώ;;;

Όταν το 4άρι ή το 5άρι στο μπάσκετ, παίζει άγαρμπα, το λένε ξυλοκόπο. Άρα εγώ, και άγαρμπος είμαι και τσεκούρι έχω, δε δικαιούμαι να παίζω τεσσάρι; Τότε γιατί με τους πιτσιρικάδες του ΔΑΣΩ, με βάζουν τριάρι και με το κυάλι βλέπω το χρωματιστό; Επειδή αυτοί είναι 2 μέτρα; Εεε; Τους τέντωναν οι γονείς τους, τι φταίω εγώ;


Ξανά στα ξύλα. Μαζί με τα ξύλα, όμως θέλει και προσάναμμα. Από δαδί, κουκουνάρι, μέχρι πετρελαϊκά προϊόντα. Θέλει αυτό το κάτι να πάρει μπρος η φλόγα. Αυτό το λίγο, το μικρό έναυσμα, την ανάφλεξη. Όλα ξεκινάν από την πρώτη κίνηση, την πρώτη σύσπαση, που δίνει τέλος στην αδράνεια. Δώσε τη σπίθα σου και περίμενε. Με λίγη υπομονή, θα νιώσεις και το φως και τη ζέστα της καύσης. Όσο καίγεται και μετατρέπεται από στάσιμη ενέργεια σε δυναμική θερμική-φωτεινή-κινητική, δεν υπολογίζεις την εντροπία και το χάος που έρχεται. Μόλις όμως δεις τη στάχτη, μεγάλε, συνειδητοποιείς που βρισκόταν η δύναμη και τι απέμεινε από αυτήν.
"Φλόγες άναψα ένα βράδυ, το τσαρδάκι το 'καψα. Κ'ύστερα πάνω στις στάχτη, μοναχός μου έκλαψα"
Αυτά για την πυρομανία και την ξυλομανία. Γαμ.... και ξύλο κι όποιος αντέξει αυτόν το χειμώνα.
"Το χειμώνα ετούτο άμα τον πηδήξαμε, για άλλα δέκα χρόνια άιντε καθαρίσαμε"
Ε ρε ξύλο που θέλουμε !!!
(Τάχα κάτι είχα να πω....)

Δεν υπάρχουν σχόλια: