ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ

Ο ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ







Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022

Plan

 Planlos. Without a plan. Τα πλάνα και τα αεροπλάνα. 

Plan B. Εκεί είμαστε. Δεν προχώρησε το συμβατικό σχέδιο, δεν έκατσε το αρχικό σχήμα. Σκατά πλάνο βήτα, δηλαδή. Ούτε καλοστρωμένο είναι, ούτε μελετημένο. Αρτζι μπουρτζι, όπως όλα μου. Επιφανειακό, εική και ως έτυχε. Δικαιολογίες. 

Think, plan, do. Τα έχω ξαναπεί(-γραψει). Από σκέψη άλλο τίποτα. Στο σχεδιασμό χωλαίνουμε. Και μετά έρχεται η πράξη. Κάντο όπως ο πατέρας σου. Με τα παλιά καρφιά, με τα σκουριασμένα εργαλεία. Κάτι κάνω. Αποτελέσματα δε βλέπω. Ακόμα και στα πενήντα μου. Δεν τα χάραξα καλά. Χωρίς πυξίδα και χωρίς εξάντα. Δεν κοίταξα καν τα προγνωστικά, τις προβλέψεις των ανέμων. 

Βγήκα στη θάλασσα σαν τον ανάποδο Οδυσσέα, που δεν είχε πια Πηνελόπη και Τηλέμαχους. Δεν έψαχνα την Ιθάκη. Έκανα rewind και γύρισα, πηγαίνοντας με την πλάτη στην Τροία και στον πόλεμο με τους αλλόφυλους κι αλλόγλωσσους. Ίσως εγώ να παντρεύτηκα την τρελή την Ανδρομάχη, που της έστριψε τελείως, όταν της πέθανε ο Έκτορας . Κι έγινε από τότε η Κασσάνδρα  εχθρός μου κι όλα τα ταξίδια μου τα έβλεπε μαύρα, με κατάρες και αναθέματα. Δεν έκανα εγώ το δούρειο ίππο όμως, είμαι αθώος του αίματος, ανίκανος για τέτοια έξυπνα πλάνα και σχέδια. Εγώ απλά έστειλα την Ελένη από κει που ήρθε, στο βάναυσο σύζυγό της  και τα βρήκα με τον Αχιλλέα στη μοιρασιά των γυναικών σκλάβων. Αλλά όλα αυτά, χωρίς πλάνο. Γιατί στο δρόμο έφαγα πολλούς λωτούς και ξέχασα. Ξέχασα να σχεδιάζω, να γράφω με το χάρακα και να ευθυγραμμιζω την επιθυμία με την έκφραση.

 Έπρεπε τελικά να μην την είχα πάρει την τρελή την Ανδρομάχη. Γίνεται να μπει κανείς στη θέση του Έκτορα; 


Δεν υπάρχουν σχόλια: