ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ

Ο ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ







Κυριακή 1 Αυγούστου 2021

Εγώ. Μίσος κι αγάπη, φροντίδα και περιφρόνηση

Τα 'πανε ξένοι, δικοί μας ξένοι.

Τα 'πανε και δικοί μας, καταδικοί μας. Οι δικοί μας οι κατάδικοι, οι καταδικοι μας!

Το εγώ υπήρξε πρώτο, αυτό αγαπάς κι αυτό μισείς. Κλαις για τον άλλο, αλλά δεν ξέρεις ότι για σένα κλαις. Αγαπάς τον άλλον, εσένα αγαπάς. Κι όταν μισείς τον άλλο, όμοια εσένα μισείς. 



"Umsonst" Gustav Sack

Es hilft dir nichts, du bist dir ewig gleich,

und wenn du auch in jede Pfütze rennst

und dich mit jedem Lumpen Bruder nennst,

es hilft dir nichts, du bist doch rein und reich


und bleibst in deiner Pöbel-Trunkenheit,

in deinem schmerzlichen Dich selbst Verachten

und deinem aberwitzigen Narrentrachten

ein goldnes Rad im Spiele der Notwendigkeit.



 «Πρόσθεσις» Κωνσταντίνος Καβάφης


Αν ευτυχής ή δυστυχής είμαι δεν εξετάζω.

Πλην ένα πράγμα με χαράν στον νου μου πάντα βάζω —

που στην μεγάλη πρόσθεσι (την πρόσθεσί των που μισώ)

που έχει τόσους αριθμούς, δεν είμ’ εγώ εκεί

απ’ τες πολλές μονάδες μια. Μες στ’ ολικό ποσό

δεν αριθμήθηκα. Κι αυτή η χαρά μ’ αρκεί.


"Ο εαυτός μου"  Άκης Πάνου

Απ’ τους πολλούς μου φίλους κι απ’ όλους τους δικούς μου

όπως ο εαυτός μου δε μ’ αγαπάει κανείς

είμαστε ένα πράγμα μια σκέψη και μια ζήση

και δε θα μ’ αγαπήσει όπως αυτός κανείς


Ο πιο καλός μου φίλος ο πιο πολύ δικός μου

ο ποιο πολύ δικός μου είναι ο εαυτός μου

ο πιο καλός μου φίλος είναι ο εαυτός μου


Απ’ τους πολλούς εχθρούς μου που με μισούνε τόσο

μόνο τον εαυτό μου φοβάμαι αληθινά

αυτός μονάχα θέλει να με καταδικάσει

και για την ίδια πράξη να δικαστώ ξανά


Ο πιο κακός εχθρός μου ο πιο κακός του κόσμου

ο πιο κακός του κόσμου είναι ο εαυτός μου

ο πιο κακός εχθρός μου είναι ο εαυτός μου


Ο πιο καλός μου φίλος κι ο πιο κακός εχθρός μου

είναι ο εαυτός μου είναι ο εαυτός μου

Ο πιο καλός μου φίλος κι ο πιο κακός εχθρός μου

Δεν υπάρχουν σχόλια: