ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ

Ο ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΛΑ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ







Τρίτη, 27 Ιανουαρίου 2009

Η λέξη μπλόκο δεν είναι καλή.....

Τα εύκολα στη ζωή δε σου μένουν. Ότι με κόπο απόκτησες, μόνον αυτό έχει πραγματική αξία και μόνο αυτό είναι που θα αφήσει σημάδι, όταν εσύ θα φύγεις.


Δεν ξεκινώ με φιλοσοφικό στοχασμό, προσπαθώ-όπως πάντα-να σκέφτομαι παγκόσμια, δρώντας τοπικά. Να βλέπουμε ένα δέντρο, πάντα σε συνάρτηση με το δάσος. Έτσι και με τα γεγονότα να θυμίζουν ότι είμαστε για πάντα "στο ίδιο έργο θεατές", θέλω να δω και να κρίνω τις συμπεριφορές μας με βάση το σωστό κοινωνικό πλαίσιο. Κι όταν λέω σωστό, προφανώς εννοώ το λειτουργικό, αυτό που την τσουλάει τη βάρκα, δεν τη βουλιάζει.

Κι εξηγούμαι. Όλοι αναγνωρίζουν ότι δεν είμαστε ίδιοι, αλλά πιθανόν να ΜΗΝ είμαστε και όλοι ίσοι. Καμμιά σχέση με το συλλογισμό του Orwell. Οι φαινομενικά δημοκρατικά ελεύθερες κοινωνίες δεν έχουν μέτρο. Όσο επιτρέπουν εσένα να κλείνεις ένα δρόμο, άλλο τόσο επιτρέπουν εμένα που χάνω λεφτά απ' αυτό να σου κάνω μήνυση. Και λύση δε βρίσκεται. Οι κατά καιρούς Σολομώντες των διαφόρων πολιτισμών δεν μπόρεσαν να καταλάβουν τις στοιχειώδεις αρχές των ανώτερων μαθηματικών και της πολυπλοκότητας. Ένα δισεκατομμύριο φορές να κόψεις ένα καρπούζι στη μέση ένα δισεκατομμύριο φορές ΔΕ θα το μοιράσεις στη μέση. ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ!! Δεν χωρίζονται στα ίσα μέρη οι κοινωνίες, οι συντεχνίες, τα λειτουργήματα, οι επαγγελματικές ομάδες, οι άνθρωποι. Πρέπει (στα πλαίσια της νομιμότητας βεβαίως-βεβαίως) να αποδεχτούμε την ανισότητα των τομών, κυριολεκτικά/μεταφορικά. Κάποιο θα φάνε πιο πολύ καρπούζι, κάποιοι λιγότερο.

Η φύση, αν και παρέχει τα απαραίτητα-προς βρώση και πόση-από μόνη της, συχνά θέλει ένα μικρό σπρώξιμο. Η πρώτη μας φύση ήταν η τροφοσυλλεκτική. Και κατ'αυτόν τον τρόπο εξέλιξε και τη συμπεριφορά μας, με απόλυτο σεβασμό, μέχρι θεοποίησης στη Φύση. Στη Μητέρα Φύση, που λένε. Από εκεί, με ένα τεράστιο άλμα στο χρόνο αλα Κιούμπρικ (2001: A Space Oddysey), φτάσαμε να πηδάμε καθημερινώς τη Φύση, να τη βιάζουμε και να πρέπει να μας πληρώσουν γι'αυτό. Ήτοι ο κόπος του αγρότη.

Ως ισοπεδωτής-οδοστρωτήρας, εξισώνω τον παραφύσει παραγωγό-υπάλληλο της Monsanto, βάση στη Μοζαμβίκη, με τον ταλαίπωρο μικροκαλλιεργητή της Σφενδάμης Πιερίας. Και οι δύο πιθανώς να έχουν δικαιολογίες για την καταστρατήγηση των φυσικών νόμων (ο βιασμός επιστημονικά). Πιέσεις έξωθεν και άνωθεν, οι σκληροί καπιταλιστικοί νόμοι του εμπορίου, η ψευδαίσθηση της τροφικής πυραμίδας ως μέσο εξουσίας κτλ... Η ευρύτερη παραγωγή τροφίμων όμως έχει όμως στραγγαλιστεί σε τέτοιο σημείο, που δε φαίνεται να βγαίνει μέλλον σε αυτό που ονομάζεται διατροφή. Ο ακρογωνιαίος λίθος ήταν και παραμένει ο καλλιεργητής της Γης.

Και φτάνουμε στην εστίαση. Πώς μπορώ να δω την αγροτική πολιτική μιάς τρύπας, ανεξάρτητη από τις παγκόσμιες συνθήκες;; Το 1991-92, έαν θυμάμαι καλά, καθότι πιο μικρός, το ΤΙΜΕ έκραζε τη γραμμή Bush πατρός και WHO για τη φοβερή συμφωνία GATT, που "ρύθμιζε" την ισορροπία στην παραγωγή και διακίνηση βασικών ειδών σίτισης ένθεν κι ένθεν του Ατλαντικού. Προ Μάαστριχτ, για όσους δε λοβοτομήθηκαν από τις σημερινές πολιτικές κορόνες, η Ε.Ε. ήταν τόσο αδύναμη-ίσως το ίδιο είναι ακόμα-που έκατσε κι μάσησε μια απαράδεκτη συμφωνία, με ελάχιστο αντάλλαγμα (διατήρηση εδρών πολυεθνικών, συγκράτηση των Κινεζικών συγχωνεύσεων κ.ά μικρά γράμματα για τους μικρούς). Στην ουσία η GATT ήταν ο προπομπός των μεταλλαγμένων και της υπόταξης της παραγωγής σιτηρών (βλ. Ρωσία) στα μέτρα της πείνας για τους αναπτυσσόμενους λαούς. Τότε οι Γάλλοι έριχναν τα μπουκάλια του κρασιού και οι Ολλανδοί τα γάλατα τους μπρος στο κτίριο της Γερουσίας, κι εγώ νόμιζα ότι έβλεπα ταινία του Χόλυγουντ.
Όλα τα "ΚΑΛΑ" όμως αργούν. Κι όταν φτάνουν, ΠΟΝΑΝΕΕΕΕ!!!!

Από την επισιτιστική κρίση από πέρσι, με πολλαπλές αιτίες και 2,6 δισεκατομύρια αποδέκτες-ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ δηλαδή, την κολοσσιαία εδαφική και οικονομική ανάπτυξη των βιογενετικά τροποποιημένων σπόρων έως τον αποκλεισμό της Εθνικής Καβάλας-Ξάνθης, είναι ΕΝΑ και το ΑΥΤΟ.
Προφανώς λίγοι το αντιλαμβάνονται, λίγους τους νοιάζει. Τα ΄παμε αυτά, ο μικρόκοσμός μας, η ψήφος μας, η θεαματικότητά μας, το χωραφάκι μου. Αγρότης εγγενήθηκα, αγρότης θα πεθάνω...

Το ζουμ συνεχίζεται στην πολυδιάσπαση των θέσεων που υποστηρίζονται από τις αντιπροσωπείες. Εάν ήθελα να γίνω κυνικότερος, θα 'λεγα κάτι γι' αυτές τις αντιπροσωπείες των αγροτοπατέρων με το ένα μάτι στους συνεταιρισμούς και το άλλο μάτι στις δημο-νομαρχιακές καρέκλες. Η παραπλάνηση είναι το πρώτο όπλο. Άλλα αντί άλλων, τρεις λαλούν, δυό χορεύουν, πέντε αγραναπαύονται κι ένας ζητάει το δίκιο του. Το ποιό;;;;;;;;
Οι άνθρωποι των γενιών με τις αγορασμένες επί ΠΑΣΟΚ τρακτεριές και τους Αλβανούς παραμάσχαλα κόπτονται για την τροφή του Ελληνικού λαού. Τάζει ο ψηφοθήρας πολιτικός, παραμυθιάζει ο αγροτοκομματάρχης, λιγουρεύεται ο αγρότης. Οι ίδιοι άνθρωποι που στοίβαζαν τους Πακιστανούς στη Μανωλάδα, που βάζαν τους Σκοπιανούς να μαζεύουν τα ροδάκινα και τα σπαράγγια στα Γιαννιτσά και μετά τους κατήγγειλαν, που έχουν τους Κούρδους λαθρομετανάστες για να ψευτομαζέψουν τα τεύτλα και μετά λένε ότι "κινδυνεύουν από τις αρρώστιες και να τους απελάσουν", οι ίδιοι αυτοί Αφέντες της Ελληνικής Επικράτειας βγάζουν τις μούρες τους στα δελτία, να υποστηρίξουν τον έντιμο ιδρώτα τους, τον κόπο τους, τον αγνό αγώνα για το μεροκάματο. ΤΟΝ ΠΟΙΟ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;



Αλλά ευτυχώς ΔΕΝ είμαι κυνικός! Γι' αυτό το λόγο, θα κρατήσω μακριά από τα προηγούμενα το νέο άνθρωπο με ελπίδα στη βιοκαλλιέργεια, στις εναλλακτικές μορφές και είδη καλλιέργειας (Το εναλλακτικό σημαίνει βιασμό με προφυλακτικό και τζελ) και με αποφυγή των ψευδαισθήσεων για τις τρέχουσες φυσικές αλλά και πολιτικές συνθήκες καλλιέργειας.

Κάθε συντεχνία προσπαθεί να πείσει, η μία την άλλη, ότι αυτή πασχίζει, ότι μοχθεί, ότι κουράζεται για να στηρίξει τον κοινωνικό ιστό. Αλλά πρέπει να διεκδικήσει αυτό που Η ΙΔΙΑ θεωρεί δίκιο της.
Και για να θυμίσω το πως ξεκίνησα, οι άνθρωποι που κουράζονται, συνήθως θα αφήσουν κάτι. Αυτοί που θα βάλουν άλλους να κάνουν τη δουλειά τους, αράζοντας στα καφενεία του χωριού, κυνηγώντας την εύκολη και βουλευτοκινούμενη επιχορήγηση, είναι που δε πρέπει να τους δίνεται ούτε σκαλοπάτι για να μιλήσουν ή μικρόφωνο να ακουστούν. Αμαυρώνουν μια θέση, μια άποψη, ξεπερασμένη μεν, αλλά με δικαίωμα στην ακρόαση.
Δυστυχώς όχι μόνο θα πάρουν τις κάμερες πάνω τους, αλλά θα πείσουν και τους άλλους προβατοειδείς, αδαείς, απληροφόρητους, Ευαγγελατοπροσκυνητές, βαρεμενόπληχτους να κάνουν πράγματα αντικοινωνικά με πλήρη κοινωνική αιτιολόγηση και αποενοχοποίηση.

Η λέξη μπλόκο δεν είναι καλή. Μπλόκα κάνουν οι αστυνομικοί για να σε συλλάβουν, μπλόκα κάναν οι Γερμανοί για να πιάσουν κάνα πατριώτη, κατόπιν υπόδειξης του μαυροκουκουλοφόρου (Τι ειρωνεία!!). Μπλόκα κάνουν και οι αγρότες;;; Έλα πουγκί στον τόπο σου......

Ο κόπος, όταν υπάρχει και αποδίδει, φαίνεται. Δε γίνεται με το ζόρι να βάλεις κάποιον να το δει, να τον εκτιμήσει και να σου δώσει το αντίτιμο. Αν αυτό δε σε καλύπτει, παίρνεις το καπέλο σου και φεύγεις, "σκοτώνεις" τα χωράφια και κοιτάζεις αλλού.

Τελειώνω (κ.Πρόεδρε) με μία και μόνη πρόταση. Αντί για τον αδιανόητο αποκλεισμό, παρατάξτε τα τρακτέρ στις άκρες να φαίνονται, υποχρεωτικά επιβραδύνετε κάθε αμάξι μέχρι στάσης, ώστε να πάρει το φυλλάδιο που θα του δώσετε με τα (δίκαια;;;) αιτήματά σας, και μετά ο καθείς το δρόμο του. Ενημερώστε αυτούς που θα ενδιαφερθούν, αδιαφορείστε για τους αδιάφορους, δε θα λύσουν αυτοί το θέμα.


Υ.Σ Ατάκες των ημερών (από πραγματικούς ανθρώπους, όχι απ'την κεφάλα μου)

-Δεν πα να κόβουν το κάπνισμα από παντού (έλα μωρέ που σκοτώνει), εγώ καπνό έβαζα, καπνό θα βάζω.
-Και τι έγινε που δεν έχω νερό να ποτίσω, θα πλακωθώ με τον Καρδιτσιώτη. Σιγά μην κάνω ορθολογιστική χρήση, φλώροι οικολόγοι....
-Τι κι αν οι επιχορηγήσεις για τα παραμεθόρια δίδονταν αφειδώς για αμάζευτες παραγωγές, εγώ θα το διεκδικήσω το δίκιο μου..

Το ποιό;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

This Day in History